Charlize Theron – en kameleont

Som en skänk från ovan, ett oerhört fint magasinomslag. Men unikt? Nja. Vackert och glamouröst, precis som Charlize Theron själv som är klädd i Versace på omslaget till Brittiska Vogues majnummer. Hon liknar Grace Kelly och hade kanske passat allra bäst i filmen om denna filmstjärna.

Charlize upptäckte och förälskade jag mig i när jag såg Hallströms ”Ciderhusreglerna”. Hon var ganska intetsägande i början av sin karriär och var med i många filmer som gick ut på att hon skulle vara vacker och ljuv. Det krävdes en förfulning (”Monster”) för att omvärlden skulle förstå hennes skådespelartalang. Nu ser jag fram emot att se henne och Noomi Rapace i ”Prometheus” och så i ”Young adult”. Det här är Charlizes år.

Mina Charlize-favoriter:

5. The Italian Job

4. Ciderhusreglerna

3. The Burning Plain

2. North Country

1. Monster

Kommentera

