Buffaloskor och fjortisar

Några av de vanligaste sökorden för att komma till min blogg är buffaloskor och fjortisar. Kanske inte jättekonstigt eftersom jag på bloggen publicerat min intervju med kortfilmsregissören Fanni Metelius vars film handlar om just fjortisar, buffaloskor – och makt och girlpower. Det är sökord som jag gillar för när jag tänker på buffaloskor och tonåringar, då tänker jag på girlpower på 90-talet= makt. Jag tänker Spice Girls och ”Fucking Åmål” som var mitt favoritband och min favoritfilm som tonåring.

Kul att Rebecca&Fiona går i bräschen för att återuppväcka 90-talets girlpower i 2000-talet.

Kommentera

